Overgang naar Europcar

Terug naar FAQ
  • Wat verandert er in de facturatie?

    Afrekening en termijnfacturatie per 1 februari
    Per 1 februari wordt de shortlease overeenkomst overgezet naar een ander verhuursysteem. Je krijgt daarom een afrekening vanuit ons oude systeem, waarop het daadwerkelijk aantal huurdagen is verrekend met de betaalde termijnfacturen. De maandelijkse termijnfactuur is namelijk gebaseerd op 30 dagen, bij afrekening wordt dit net als in de normale situatie verrekend.

    De termijnfactuur van februari krijg je zo snel mogelijk vanuit ons nieuwe systeem, maar uiterlijk in de eerste week van februari. De termijnfactuur van maart en alle opvolgende termijnfacturen zullen weer op hetzelfde moment in de maand als in de oude situatie worden verstuurd.

    Automatische incasso
    De termijnfactuur van februari zal halverwege die maand worden geïncasseerd. Door de overgang zal dit wel via een andere bankrekening gebeuren (Europcar - NL47ABNA0549212841).

    Lay-out van de facturen
    Omdat we vanuit een ander verhuursysteem gaan werken, zal de factuur er anders uitzien dan je gewend bent. Mocht je hier vragen of opmerkingen over hebben, kun je ons altijd bellen op 088 - 088 05 08

    BTW nummer: het BTW nummer van Europar is 800681095B02

    K.v.K. nummer: het K.v.K. nummer van Europcar is 27161331

  • Wat gebeurt er met de tarieven en voorwaarden?

    Op de lopende huurovereenkomsten blijven de afgesproken tarieven en voorwaarden gewoon van toepassing. Op alle verhuurovereenkomsten zijn de Algemene Huurvoorwaarden Zakelijk van Bovag van toepassing.

  • Kan ik mijn tankpas blijven gebruiken?

    Als je hebt gekozen voor een tankpas bij je contract, wordt je huidige pas vervangen door een nieuwe tankpas. Deze krijg je vóór 1 februari toegestuurd. We willen graag dat je deze nieuwe tankpas vanaf 1 februari gaat gebruiken. In de meeste gevallen blijft de pincode gelijk, het kan ook zijn dat je separaat een nieuwe pincode krijgt toegestuurd. De huidige pas is niet meer te gebruiken vanaf de derde week in februari. Heb je vragen over je tankpas? Stuur ons een e-mail (vragen@leaseonline.nl) of neem telefonisch contact op (088-088 05 08).

  • Waar kan ik mijn shortlease auto inleveren?

    Door de samenvoeging van Multirent en Europcar wordt het netwerk van vestigingen fors uitgebreid. Aan het einde van je shortlease-overeenkomst kun je bij alle Europcar vestigingen in Nederland terecht om de auto in te leveren. Klik hier voor een overzicht van de Europcar vestigingen en de adresgegevens.

    Bij deze vestigingen kun je terecht om auto's op te halen en terug te brengen, maar de afwikkeling van je contract doen we centraal vanuit Den Haag. Als je vragen hebt over de beëindiging van je contract, of wil je een nieuw contract afsluiten, neem dan contact met ons op per mail, chat of telefoon.

  • Ik wil een probleem met mijn auto melden, waar kan ik terecht?

    Bij een probleem met de shortlease auto bel je direct met LeaseOnline (088-088 05 08). Wij zorgen ervoor dat je verder geholpen wordt, als wij het probleem niet zelf kunnen oplossen dan zullen we partijen inschakelen die dat wel voor je kunnen.

  • Mijn shortlease auto heeft onderhoud nodig, waar kan ik terecht?

    Hoewel de auto's in ons wagenpark relatief jong zijn, kan het zijn dat ze onderhoud nodig hebben. Als de auto dit aangeeft, bel je gewoon met LeaseOnline (088-088 05 08). Wij zullen je in contact brengen met onze afdeling Onderhoud, zodat jij weer veilig op pad kunt.

  • Sluiten er vestigingen van Multirent?

    Nee, maar er gaan wel een paar locaties verhuizen. Dit betreft de locaties Amsterdam, Den Haag, Haarlem en Utrecht. Vanaf heden kun je gebruik maken van de vestigingen van Europcar. Klik hier voor een overzicht en de adresgegevens.

Vragen?

Stel ze in de online chat | Bel 088 088 05 08 | Mail naar vragen@leaseonline.nl
Of volg ons op facebooktwitter